caitlin.reismee.nl

Sniffing the Eucalyptus.

Hellooo,

Ik heb eindelijk weer eens wat gedaan hier, joke, ik doe te veel om het allemaal te omschrijven en het is heel erg moeilijk om te verwoorden wat voor indrukken je hier allemaal meekrijgt. Ik wilde dat ik dat jullie allemaal over kan brengen, maar helaas dat gaat niet. Als je dat toch echt wil verzoek ik je toch vriendelijk dat zeer prijzige vliegticket aan te schaffen want het is het waard. (Tenzij je bijna geen geld hebt, doe het dan niet. Met name Sydney is vreselijk duur). Maar goed, om jullie dan alsnog een beetje te betrekken heb ik hier een leuk verhaaltje over mijn weekend, die zo intensief was dat ik spierpijn heb.

Vrijdag was ik vrij en was ik van plan om te gaan sporten en daarna aan mijn opdracht te werken. Marjolein staat namelijk zo rond half 8 op en ik wordt dan ook wakker, perfecte timing om lekker te gaan sporten. Not. Ik was namelijk erg fijn weer in slaap gevallen tot een uur of 9 en wilde die dag fijn doorknallen aan mijn innovatieonderzoek, dus doei sporten en hallo laptop. Na dit zo'n beetje heel de dag gedaan te hebben heb ik met een paar mensen afgesproken om in de avond Luna Park Sydney eens te bezichtigen. Als je deze blog bijhoudt, weet je er al wat vanaf, zo niet, lees de vorige lange blog van Melbourne. Hier hebben we twee ritjes gedaan, eentje in the wild mouse ride, weetje wel, met die leuke bochten, en die plotselinge afdalingen en de andere was een soort van spin ofzo, best apart, het voelde alsof je in een wasmachine zat. Nadat we de attracties hadden gedaan, waren we even op de pier gaan zitten en hebben we de nodige foto's gemaakt van de verlichte Harbour Bridge en de Oprah House. Ik had helaas mijn goede camera niet meegenomen dus die foto's zijn niet echt van hoogstaande kwaliteit. Ik moet daar dus nog eens terugkomen. Vervolgens was het al later op de avond dus meteen naar huis en bed want de volgende dag ging de wekker om 6.45. Ja, op een zaterdag!

Blue Mountains day whoo. We gingen die dag naar de Blue Mountains en het was pittig warm. Natuurlijk besloten we die dag alle wandelingen te doen en de dag erop, vandaag dus, een grot te bezoeken aangezien het aanzienlijk minder weer is. De Blue Mountains heet de Blue Mountains omdat er een soort van blauwe nevel overheen hangt. Dit komt door alle eucalyptusbomen die deze blauwe gassen uitstoten(Vandaar de titel). Maar genoeg info, terug naar de wandeling. Die wandeling die we hadden gedaan had soms pittig steile trappen die je omhoog mocht klimmen. Maar de tocht zelf was prachtig en het leek meer alsof je in de jungle met alle watervallen aan het rondlopen was dan in een relatief droog national park. Het uitzicht was ook echt super en we hebben dan ook heel wat tijd verspilt aan het maken van de mooiste foto's. Die foto's zijn te vinden onder het kopje 'foto's' in deze blog. In de avond hebben we met zijn allen eten gekookt en vroeg naar bed gegaan want ook de zondag was het vroeg dag.

Na een paar onweersklappen verder stonden we op en ja hoor. Mistbank eerste klas. Toch maar met de auto naar de grotten gegaan die op ongeveer een uur rijden liggen en we moesten een soort van bergpas door. Drie keer raden, we zagen helemaal niks, dus dat was een heerlijke autorit.. Uiteindelijk aangekomen hebben we een van de grootste grotten bezichtigd van het gangenstelsel met 3 grote kamers. Deze grotten staan bekend om haar rijke kristalformaties in de stalagmieten en stalagtieten. Er was zelfs koraal te vinden aangezien die grotten een aantal jaren (lees miljoenen) geleden leefbaar waren voor vissen. Nadat we de grotten hadden gezien waren we terug gegaan naar de plaats waar we de nacht hadden doorgebracht: Katoomba, en hebben daar even geluncht om vervolgens terug te gaan naar Sydney.

Nu zit ik hier dit verhaal te typen en bedenk ik me dat ik eigenlijk zoveel geluk heb dat ik dit mag meemaken. Niet iedereen kan zeggen dat hij of zij een half jaar naar Australië is gegaan om én werkervaring op te doen én om persoonlijke ervaring op te doen. Iedereen weet hier hoeveel ik van reizen hou en dat ik elke gelegenheid tot reizen aan zal pakken, maar dit is nu al een reis die ik nooit zal vergeten. Ik heb hier ook al zoveel mensen over de hele wereld ontmoet waar je ervaringen mee kan delen, het is echt geweldig! Dat moest ik even kwijt.

xoxo Caitlin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!